Oddávna je mojím veľkým želaním, aby naše hlavne mesto – čarokrásna Bratislava
mala metro. Preto som sa podujala na neľahku vec a už v roku 199O som nazbierala
veľa podpisov na dlhokánskych veľkých hárkoch , ktoré mám dodnes v mojom archíve.
Môžem ich kedykoľvek ukázať ako dôkaz, že ľudia chcú METRO.
Ak sa chcete “ vytiahnuť “ dnes je nato neslovensky výraz mať prestíž, že niečo dokážete, ste výnimoční, tak to treba aj dokázať. Bolo by to výnimočne a veľke majstrovstvo našich inžinierov , keby sa nám podarilo vybudovať jednu trasu z Petržalky popod Dunaj do centra mesta až na vlakovu stanicu . Druhá trasa by prakticky vyhovovala tým, ktorí cestuju na stanicu k autobusom s pokračovanám do Rače. Take
majstrovstvo ako trasovať popod Dunaj zatiaľ nikto nemá. To by bolo jedinečne. Keď v
Londýne ide metro popod Temžu, naši inžinieri nie sú o nič horší a dokázali by to tiež.
Neskôr by sa mohli dobudovať ďalšie trasy.
Už za starého režimu cezpoľní, ktorí chodili na služobnú cestu do Bratislavy vravievali
“ Bratislava zahynie na dopravu „. Napriek tomu, že to všetci vedeli, nikto to neriešil.
Totiž v spoločnom štáte s Ćechmi sa peniazmi futrovala Praha. Do Bratislavy padali
len omrvinky. Tak sa stalo, že aj historicke paláce rekonštruovali v Prahe a v
Bratislave máme mnohe pamiatky, ktore sú zrútene. A nielen to, Praha si aj metro
postavila. Pražské metro začali stavať v roku 1966, mali ho dokončť v roku 197O, ale
pre neschopnosť ho dali do prevádzky v roku 1974. Ďalšie trasy ukončili v roku 1978, aj
1985. Česko likvidovalo v roku 1990 ideologicke názvy v metre. V roku 2002 mali v metre
storočnu povodeň. Vtedy sa Českovia báli že sa splní dávna veštba kde sa traduje že z Prahy neostane kameň na kameni. Montéri zo Slovenska v tom čase hovorievali, že idú radšej robiť do Čiech, lebo hocikde aj v metre v tom čase zarábali v Česku o 5OO korún viac ako na Slovensku za tu istu prácu. V tom čase ako stavali v Prahe metro , na Slovensku ľudia zbierali peniaze, lebo už bolo dohodnute,že v Tatrách sme chceli postaviť švédsku lanovu dráhu ALWEG. Nuž,žiaľ, ALEWEG napokon nebol postaveny v Tatrách,lebo zrazu peňazi nebolo, ale ľudia vraveli, že aj za tie peniaze čo Slovensko vyzbieralo na lanovu dráhu postavili v Prahe metro. Keby boli no-vinári na Slovensku múdri , tak by o tom dávno boli písali. Lenže na Slovensku títo pisárikovia poväčšine píšu o nepodstatných veciach na ohlupovanie ľudí.
A čo dnes ? Každý fňuka nie sú peniaze.. Peňazi je habadej, len nie na správnom
mieste. Prečo v júli 2O18 odznelo v médiach , že terajšia vláda dáva 261 miliónov dolárov na nepotrebne lietadla. Už 2 lietadla sú na letisku v Prešove.
Prečo vláda nakupuje útočne bojove lietadla, proti komu. Budu to platiť daňovníci,
takže vrchnosť to netrápi. Takže 1,6 miliardy dolárov na bojove lietadla F 16 aj
5OO miliónov na servis a prevádzku sú vyhodene do vzduchu a za toto by sme
mohli mať aj dve metra. Take výdavky pre NATO nech robia tie štáty, ktoré mali kolónie a v kolóniach kradli, rabovali. Zbohatli na úkor cudzích štátov.My sme nikdy kolńie nemali, ale boli sme kolóniou. Tisíc rokov nás vyciciavali Maďari a Rakúšania , po prvej vojne zase Českovia. Neslovensky prezident schvaľuje poslušne aj to čo vidí periskopom
za oceán aj základne NATO na Slovensku, aj do roku 2O24 treba dať do NATO 2 – 4 percenta z HDP. Len smutne je to, že aj keď bude akákoľvek vláda, každá bude počúvať
diktát NATO, lebo veľký brat sa pozera. NATO a monopoly potrebuju zbrane predať, lebo na zbraniach sa vždy najlepšie zarábalo, zarába a bude zarábať. Len ma to tak pobavi vždy , keď vraj mienkotvorne média zahlásia vraj o d p o r u č a n i e…
Žiadna vláda sa nedokáže vzoprieť, lebo od 1. januára 1993 ešte sme nemali
SLOVENSKÚ VLÁDU, ale iba vládu na SLOVENSKU.
Marinka Vjazanková
Tak asponze našu slovenskú malosť a neschopnosť... ...
zachranit BA uz nie je mozne, je neskoro. ...
mozu za to slovenski politici ktori posluchaju ...
Ano, za všetko môžu cudzie mocnosti a národy, ...
Celá debata | RSS tejto debaty