Mnohí “ mudrlanti “ u nás tak nemúdro mudruju. Vraj iba miliónove mesto uživi metro.To predsa dávno neplati, tobôž keď rok čo rok pribúda enormne veľa áut. Treba myslieť na ekologizáciu verejnej dopravy. Už nielen hlavne mesta majú metro , ale aj menšie mesta a uživia sa.
Paradoxne je, že vo Švajčiarsku mesto Lausanne ( čitať Lózan ), ktoré má 126 tisíc obyvateľov, má metro. Je to najmenšie mesto sveta, ktoré má metro od roku 1991.
Nemecko má mesto Duisburg s približne 500 tisíc obyvateľmi a má metro.
Hlavné mesto Portugalska – Lisabon má okolo 500 tisíc obyvateľov a má metro od roku 1959, je to porovnateľné mesto počtom obyvateľov s Bratislavou.
Viedeň má metro od roku 1976, keď občas navštívim Viedeň, rada cestujem metrom, pretože je veľmi rýchle. Viedenske metro siaha hlboko pod zem až 3 podlažia.
Budapešť má metro od roku 1896, ktoré stavali aj SLOVÁCI. Keď sa traduje, že naši murári chodili na muračky a vystavali nielen Budapešť. Lopotili sa tam z celého nášho slovenského územia nielen vychýrení murári z Liptova.
Moskva má metro od roku 1935 s unikátnou výzdobou nádhernej galérie. Moskva má aj tajné metro, ktoré vedie z Kremľa pre vrchnosť. Jedna z liniek tajného metra je najdlhšia, má 60 kilometrov. To je svetový rekord.
Varšava má metro od roku 1995
Berlín má metro od roku 1902.
Paríž má metro od roku 1900.
Rím, spustenie metra do prevádzky rok 1955
Madrid má metro od roku 1919
Londýn má prvé a najstaršie metro z roku 1863, ktoré má 408 kilometrov a 11 liniek. Londýnske metro postavili a rovnako aj kráľovstvo vystavali na cudzí úkor tým, že mali najviac kolónií a v tých kolóniach vykradali a rabovali čo sa len dalo. Popri tom aj zabíjali a znásilňovali. Teraz nám títo zlodeji a vrahovia dávajú lekcie z demokracie…
Nedajme sa balamútiť, tak ako nás balamúti primátor nedávno spustenou električkou, ktorá ide slimačím tempom – rýchlosťou 50 km. A ešte omieľa donekonečna aké je to ohromne výborne. Ľudia si zaslúžia hlavne bezpečnú a dnes aj rýchlu dopravu. Platime dane a ďalšie poplatky štátu a obciam.
Doteraz neschopní volení zástupcovia štátu, mesta i kraja nedokázali presadiť pre Bratislavu metro. Ako by aj mohli keď nemajú vzťah k štátu. Dôkazom toho je aj fakt, že nič iné nepočuť v médiach a aj inde od nich len do nemoty sa opakujúce = SLOVENSKO je malá krajina, maličká krajina, my malá krajina a podobne hlúposti počuť na dennom poriadku. Tým vnucuju ľuďom pocit malosti, menejcennosti. Prestaňte to hovoriť. SLovensko je STREDNE VEĽKÝ ŠTÁT, lebo to ide podľa počtu obyvateľov a tak to treba aj hovoriť.
ALWEG
Tatranci hovorili, že po 2. svetovej vojne prišli Nemci do Tatier ako turisti a hľadali nakradnute poklady v našich horách, ktoré si tu poschovávali keď zdupkali a zdúchli. Nuž a my hľadajme chodničky ako znova obnoviť nielen myšlienku, ale aj realizáciu ako postaviť ALWEG. Môžeme mať v Tatrách ALWEG tak, ako som bola spomínala v predošlom príspevku. Trasu treba viesť po lesnej ploche, nie ponad obytné domy. Je nevhodné viesť lanovu dráhu ALWEG v meste ponad činžiaky. Čo ak by sa pritrafila nejaka havária a ALWEG by sa zrútil na obytné domy ?
Treba povedať, že ALWEG majú nielen v Seattli v USA, ale aj štáty na ktoré mnohí hľadia zvrchu, napríklad malajzský Kuala Lumpur a keď už aj Vietnam si môže dovoliť ALWEG, kedy bude postaveny v srdci Európy, v našich čarokrásnych Tatrách ???
Marinka Vjazanková
Celá debata | RSS tejto debaty